10. klašu skolēnu iesvētības- radošuma, saliedēšanas un emociju svētki

Mūsu ģimnāzijā katru gadu oktobrī notiek 10.klašu skolēnu iesvētības, kur 12.klases skolēni izdomā interesantus uzdevumus un dažādas atrakcijas, kā skolas kolektīvā uzņemt jaunos 10.klases skolēnus. Nedēļas garumā skolēni veica vecāko klašu sagatavotos pārbaudījumus un izaicinājumus, kas ikdienu padarīja interesantāku un palīdzēja skolēniem iejusties skolas atmosfērā. Patrīcija Pomere atzīst, ka, jau pirms sāka mācīties ģimnāzijā, vienmēr bija domājusi, kā tas būtu tikt iesvētītai. Meitene bija dzirdējusi dažādus stāstus un pieredzes, tomēr, kad tas notika ar pašu, sajūtas bija pavisam citādas. Šī nedēļa lika sajust klases saliedētību un iepazīt vienam otru tuvāk. Patrīcija to izjuta īpaši pirmajā iesvētību dienā, kad kopā tika veiktas stafetes un klasesbiedri bija saģērbušies kā “vīri melnā”. Viņa uzskata, ka iesvētības ir neatņemams un pat obligāts īsta ģimnāzista apliecinājums, kuru vajadzētu turpināt un nezaudēt. Arī Agatei Keomeģei atmiņā vislabāk palikusi pirmā diena, kad viņas klasei vajadzēja vienoties par dalību izaicinājumā un pārģērbties par kādu multfilmas vai filmas varoni.

Visi notikumi nedēļas garumā bija daudzveidīgi- sākot ar klasītem, kas atgādināja par bērnību, Kahoot, kur bija interesants uzdevums atpazīt, kā skolotājas izskatījās bērnībā, līdz pat talantu šovam, kur tiešām tika atklāti dažādi skolēnu talanti- tā uzskata Alens Dūrēns.

          Iesvētības nedēļas viens no aizraujošākajiem notikumiem bija “Talants būt romantiskam”, kad skolēnu izaicinājums bija ģērbties kā Bārbijai vai Kenam no filmas “Barbija”. Šajā dienā dotie uzdevumi bija jāpilda pāros. Pirmajā uzdevumā savam pāriniekam pēc iespējas ātrāk un kvalitatīvāk bija jāuzkrāso lūpas. Tad vienam no pāra vajadzēja pārnest otru uz nākamo uzdevuma vietu, kur pārim vajadzēja sastrādāties, vienam uzzīmējot sirdi uz papīra, bet otram to izgriežot. Pāris nogādāja izgriezto sirdi uz trešās uzdevuma izpildes vietu, kur sirds bija jāpiestiprina un pēc uzdevuma izpildīšanas jāatgriežas starta vietā.

     Par labāko iesvētību daļu Alise Skaistkalne nosauc “Fukšu balli,” jo bija iespēja atskatīties uz to, kā gājis šajā nedēļā, kur varēja vērot “Melnā saraksta” dalībniekus, pildot muļķīgus uzdevumus, un, protams, prezentēt savus talantus iepriekš sagatavotos priekšnesumos. Alise tic, ka ikviens šo nedēļu atcerēsies ar jautrību, smieklu pilnām sarunām un vienkārši labi pavadītu laiku.

      Arī Jānis Konoņenko uzskata, ka interesantākais notikums bija vakara balle, jo tur bija jāpilda dažādi uzdevumi, īpaši, ja biji ticis “Melnajā sarakstā”. Viens no tādiem bija dejošana ar autiņbiksītēm. Jānim piekrīt Beāte Rutkovska, ka labākais visā iesvētību nedēļā bija balle, kurā ar video un foto starpniecību varēja atskatīties uz visu nedēļā piedzīvoto un jauki pavadīt laiku! Iesvētībās tika veidoti labāki kontakti ar saviem jaunajiem klases biedriem, gūta jauna pieredze šāda veida aktivitātēs, sajūtot īstu piederību skolai. 

       Lauris Ķikuts ir pārliecināts, ka skolēni var iegūt daudz no šādiem pasākumiem. Pirmkārt, jauniesācēji iegūst piederības sajūtu un šādi pasākumi arī palīdz “atvērties” jeb būt mazāk kautrīgam citu skolēnu vidū. Skolai nav jābūt tikai ēkai, kurā mācās skolēni. Tai jābūt vietai, kur skolēni satiek un pavada laiku ar draugiem, vieta, kur notiek interesanti pasākumi, kā iesvētības un prāta spēles, un mūsu skola ir kaut kas vairāk par tikai ēku.

       Arta Līga Sopule novērtē, ka jaukākais šajā nedēļā bija tas, ka varēja izjust divpadsmito ieguldīto darbu, jo katra diena bija citādāka, īpaša, interesanta. Visvairāk atmiņā iespiedusies otrā diena, kad bija skolā jāierodas, saģērbjoties tā, kā kādā bērnības foto. Kad Arta meklējusi albumā bērnības fotogrāfiju, tas raisījis patīkamas atmiņas no bērnības. 

      Pēc Sindijas Leilas Zeltiņas domām, šī iesvētību nedēļa klasi ļoti saliedēja, un tieši tas bija vajadzīgs, jo klasē bijuši ļoti klusi un bijis grūti vienam ar otru sadarboties.

      Krišjānis Zadumins uzskata, ka šādi pasākumi  jāveido ne tikai tradīciju pēc, bet arī lai palīdzētu skolēniem iejusties skolā un klasē. Šie uzdevumi liek iziet no komforta zonas, liekot sastrādāties, komunicēt, kā arī iepazīties citam ar citu. Tas var palīdzēt atrast draugus un justies ērtāk starp saviem jaunajiem klases biedriem un netikt atstumtam. Pēc Krišjāņa iesvētību pieredzes var teikt, ka pats arī sācis vairāk komunicēt ar paralēlklases biedriem, ko iepriekš nebija darījis.

Paldies mūsu divpadsmitajiem  un MK par izdomu, ieguldīto darbu un pozitīvo attieksmi!