Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas skolotājas piedalījās Europass Teacher Academy kursos “Māksla un daba: ilgtspējīga koncepcija visiem skolotājiem” Romā, Itālijā.
Daba vienmēr ir bijusi mākslinieku iedvesmas avots. Mūsdienās daudzi mākslinieki veido savus mākslas darbus, lai veicinātu sabiedrības izpratni par vides jautājumiem un ilgtspējīga dzīvesveida nozīmi. Katrā mācību priekšmetā skolotāji var izmantot vienkāršas mākslinieciskas metodes, lai veicinātu skolēnu izpratni par ilgtspējību, cieņu pret dabu un pilsētvidi. Māksla var būt lielisks līdzeklis, lai skolēni varētu pētīt dabu un pilsētvidi, aktivizēt kritiskās domāšanas prasmes, uzlabot attiecības ar citiem, atrast dzīves jēgu, novērtēt apkārtējo pasauli, veidot ilgtspējīgu dzīvesveidu.
Kursos skolotājas iepazina, praktizēja vides mākslas vēsturi. Nodarbībās tika akcentēta nepieciešam paaugstināt sabiedrības izpratni par ilgtspējību. Praktiskā daļa ietvēra dažādas mākslas aktivitātes, kas iedvesmotas no dabas, mākslas un arhitektūras, kuras balstītas uz ilgtspējīgu pieeju gan iekštelpu, gan āra aktivitātēs.
Nodarbībās piedalījās skolotāji no Latvijas, Igaunijas, Polijas, Spānijas, Rumānijas, Ungārijas. Ievada nodarbībā bija dalībnieku skolu prezentācijas. Dalībnieki iepazīstināja ar sevi, savu pārstāvēto skolu un valsti.
Kursu praktiskajās nodarbībās bija izvēlēti mākslas veidi, kuros var izmanot otrreiz lietojamus materiālus, lai tos ekonomiski izmantotu un saudzētu dabu. Tika pārstrādāti dažādi papīra izstrādājumi.
Jauniegūto papīru izmantojām kā fona materiālu mākslas darbiem, japāņu grāmatu iesiešanas tehnikā gatavojām grāmatas un to vākus. Mākslas darbos izmantojām dabiskos pigmentus – kurkumu apdrukā, marmorēšanas tehniku – suminagaši, herbarizētus dabas materiālus. Veidojām kolāžas, kurās izmantojām papīra pārpalikumus, saturiski akcentējot savas emocijas dabā vai pilsētvidē.
Apguvām eksperimentālās grafikas tehniku: tetrapaku kartona tehniku. Iedvesmojoties no āra aktivitātēs vērotajiem kultūrvēstures pieminekļiem, Romas arhitektūras objektiem, veidojām skices. Tās iegravējām un (vai) iegriezām izlietotas tetrapakas materiālā, lai apdrukas tehnikā izstrādātu miniatūras.
Nodarbību laikā skolotāji dalījās pieredzē par mācību metodēm radošās domāšanas, ilgtspējas izpratnes pilnveidē.
Kursos gūtās idejas, prasmes, materiālu izmantojumu, izstrādājumu veidus skolotājas pielieto savos mācību priekšmetos, kā arī vadot nodarbības citu skolu skolēniem un skolotājiem, ģimnāzijas Erasmus+ sadarbības skolu pārstāvjiem.