Projekta mērķis ir veicināt skolēnu interesi un izpratni par videi draudzīgu paradumu nepieciešamību, vēlmi rīkoties atbildīgi, prasmi meklēt ilgtspējīgus risinājumus, lietot svešvalodas un IT.
Viena no ģimnāzijas skolēnu 2023./2024. mācību gada Erasmus aktivitātēm ir īstermiņa mobilitāte IES José García Nieto (José García Nieto vidusskola) Las Rozas de Madrid, Madridē, Spānijā. Mērķi ir uzsākt sadarbību ar šo skolu un, apmeklējot Vidusjūras reģiona valsti, apmainīties ar pieredzi, kā tiek izglītoti jaunieši, veidota izpratne par ilgtspējīgu dzīvesveidu un klimata pārmaiņu ietekmi Spānijā, un kādi ilgtspējīgas attīstības risinājumi ir Latvijā, salīdzināt Vidusjūras un Latvijas mežu augu sugas, to aizsardzību un izmantošanu.
Alūksnes jaunieši vairākām auditorijām José García Nieto vidusskolā prezentēja savu valsti, pilsētu un Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāziju:
Dabaszinību stundas, praktiskās aktivitātes skolas dārzā, dabas parkos.
Dabaszinību stundās skolēni mērīja skābekļa līmeni klasē, kas mūsu ģimnāzijā tiek katrā klasē noteikts automātiski.
Nākošajā stundā stādīja dažādus dārzeņus. Vienā no bioloģijas stundām vāca nopļautās zāles atliekas un ravēja nezāles skolas dārzā. Latvijā šī ir ļoti ierasta lieta, kuru māk un spēj darīt jebkurš. Izrādījās Las Rozas skolēniem nav tādas pieredzes.
Nodarbībā kopā ar vienu no klasēm un bioloģijas skolotāju dalībnieki sēja dažādu augu sēklas, lai vēlāk skolēni tās varētu stādīt savā skolas dārzā. Jaunieši apmainījās ar savu pieredzi un viens otram ieteica, kā to izdarīt vieglāk un ātrāk.
Projekta dalībnieki piedalījās arī sporta stundā, kur bija jāspēlē “aklais futbols”, lai skolēni labāk izprastu aklus cilvēkus un kādas viņiem ir grūtības.
Dabas parkā, kas atrodas netālu no skolas, spāņu jaunieši iepazīstināja ar viņu veidoto projektu. Abu skolu jaunieši pētīja un salīdzināja līdzīgās un atšķirīgās augu sugas Latvijā un Spānijā, kā arī pārrunāja apstākļus, kuros tie labāk aug.
Projekta dalībnieki gida pavadībā apmeklēja Luis Ceballos Arboretum (dendrāriju), dzīvu muzeju ar vairāk nekā 250 dažādām vietējām sugām. Skolēni pētīja vietējos augus un no eksperta uzzināja par Vidusjūras dabiskajiem biotopiem, Spānijas populārākajām, kā arī retākajām un aizsargājamām augu sugām. Uzzināja arī par viņu pētītajām metodēm, piemēram, kā aizsargāt putnus no ietriekšanās augstu debesskrāpju stiklos vai sveķu izmantošanu dažādās nozarēs. Jauniešiem bija interesanti redzēt dažādās augu un dzīvnieku sugas brīvā dabā. 
Spānijas kultūra, māksla, vēsture un tradīcijas.
Kultūrvēsturiskā ekskursijā Madrides vēsturiskajā centrā projekta dalībnieki apzināja nozīmīgākos kultūrvēstures pieminekļus: Madrides vecpilsētu, Kristāla pili, Madrides karalisko pili, kā arī vēroja karaļa un karalienes sagaidīšanu. Jaunieši vecpilsētas centrā apmeklēja 0 km, t. i. vietu Spānijā no kurienes tiek mērīts attālums uz citām Spānijas pilsētām.
Projekta dalībnieki apmeklēja Segoviju, pasaules mantojuma pieminekli El Escorial klosteri, bijušo Spānijas galvaspilsētu Toledo. Spilgtākie iespaidi par Toledo: šaurās ieliņas, draudzīgie iedzīvotāji, ielu muzikanti un Toledo katedrāle, kas ir ļoti skaista. Braucienā jauniešiem bija iespēja apskatīt 2000 gadus vecu akveduktu.
Projekta dalībnieki ieguva ļoti pozitīvus iespaidus par Spānijas kultūru un cilvēkiem, kas ir ļoti viesmīlīgi, iepazina daudz jaunus cilvēkus citā valstī un patiesi izbaudīja laiku uzņemošajā ģimenē. Pozitīvu iespaidu atstāja arī gardā spāņu virtuve. 
Viesojoties ievērotās atšķirības.
Spānijā mācību procesā saziņa notika ļoti emocionāli, paši cilvēki bija skaļi un ekstraverti. Latviešiem skolas vide likās nedaudz  haotiska, taču tajā pašā laikā mierīga, bez stresa. Neizskatījās, ka kāds par kaut ko uztrauktos.
Skolas noteikumi aizliedz ienest un izmantot telefonus skolā. Jauniešiem, kuri nav sasnieguši 16 gadu vecumu, nav atļauts iziet no skolas teritorijas. Skolā nav video novērošana kameras. Gaiteņi un klases ir ļoti krāsaini, klasēs ir logi uz gaiteņiem.
Las Rozas vidusskolā nelieto PowerPoint programmu. Tas ietekmē prezentāciju veidošanas kvalitāti. Spāņu skolēni tās veidoja papīra formātā. Spānijas skolā uzdevumi mācību stundās un projektu darbi latviešiem šķita vienkāršāki, vieglāki nekā Latvijā. Mūsu ģimnāzijā mācību kabineti ir tehniski labāk aprīkoti. Latvijā ir labāka interneta kvalitāte.
Nedaudz atšķīrās domāšana un laika plānošana. Latvieši visu dara steidzīgi un ļoti punktuāli, bet spāņi šķita mierīgāki, viņi nepārslogoja sevi.
Pārsteidzošs bija spāņu dzīves ritms - īsākas darba dienas, cita iekšējā mācību sistēma un vēlās pusdienas, kā arī vakariņu laiks no 21:00 līdz 23:00.
Spāņi ļoti aizrautīgi gatavo ēst, ar mūziku. To pārsvarā darīja vīrieši. Interesanti bija tas, ka spāņi viens otru pie galda negaida, tie sāk un beidz ēst tad, kad tie vēlas. Viņi daudz izmanto eļļu, piemēram, arī sviesta vietā, jūras veltes un tomātu mērci. Ēdieni bija garšīgi, bet ļoti neierasti.
Vai ir lietas ko vajadzētu ieviest mūsu ģimnāzijā
Krists Aizups uzskata, ka mūsu skolas vide ir patiešām ļoti pozitīva un jauka, un neprasa nekādas pārmaiņas skolā.
Rihards Kārkliņš, salīdzinot abas skolas, izvēlētos mācīties ģimnāzijā Alūksnē. Viņš to pamato ar iespēju kārtīgāk pievērsties mācību darbam, kvalitatīvākām tehnoloģijām, internetu, pieejamajām Microsoft Office lietotnēm -Word, PowerPoint, Excel.
Rihards novērtē labās puses Spānijas skolā. Mācību stundas notiek divās valodās, bieži vien - angļu valodā. Lielai daļai skolēnu un darbinieku ir ļoti labas angļu valodas prasmes. Komunikāciju starp studentiem veicina aizliegums skolā neizmantot mobilos telefonus.
Sabīne Līdaciņa  atzīst, ka mūsu skolas sistēma un mācību norise ir laba. Tā gan reizēm sagādā pārāk lielu stresu un nelielu pārslodzi, taču, lai ko iemācītos un gūtu labus rezultātus ir jāiegulda darbs. Viņas uzmanību piesaistīja mācību procesā gatavotie telpiskie modeļi, piemēram, auga šūna ar tās sastāvdaļām. Šādu praktisko darbu iekļaušana mācību procesā palīdzētu vairāk izprast uzbūvi, funkcijas un konkrēto elementu nozīmi, kā arī vienkārši vieglāk būtu iemācīties un iegaumēt informāciju.
Atziņas
Jaunieši atzīst, ka pilnveidoja angļu valodas lietošanas prasmes, iemācījās dažas frāzes spāņu valodā.
Projekta dalībnieki ieguva jaunas zināšanas par augu daudzveidību Spānijā un atšķirīgajiem augšanas apstākļiem Spānijas klimatā. Atzinīgi novērtēja Spānijas iedzīvotāju rūpes par savu apkārtējo vidi, iekopto dārzu un to, ka viņiem rūp dabas aizsardzība tikpat ļoti, cik mums.
Projekta dalībnieki ieguva jaunus draugus, guva priekšstatu par spāņu tradīcijām un kultūras vērtībām. Iemācījās novērtēt situāciju un priekšrocības kādas ir Latvijā.